Kati Röttger

Afdeling: Kunst- en Cultuurwetenschappen – Opleiding: Duale MA International Dramaturgy
Cursus: MA kernmodule Dramaturgy
September 2018 – Januari 2019
Tool: FeedbackFruits – Werkvorm: Jigsaw, peerfeedback

De Duale Master International Dramaturgy is met name gekenmerkt door de diversiteit van de studentenpopulatie (international classroom) en de nauwe verbinding van theorie en praktijk, omdat de studenten als toekomstige dramaturgen in staat moeten zijn theoretische en historische kennis naar het maakproces van een theatervoorstelling en naar het publiek te vertalen. Door deze bijzondere karakteristiek van de opleiding was er behoefde om meer activerende werkvormen in te zetten die rekening houden met de diverse achtergronden van de studenten en die de studenten in staat stellen om de overdracht van theorie naar praktijk in verschillende werkvormen te oefenen. Bij het project is gebruik gemaakt van:

Resultaten

Het werken met activerende opdrachten waarin studenten reflecteerden, zorgde voor meer samenhang tussen de verschillende sessies. Studenten vonden de werkvorm peerfeedback erg leerzaam, omdat het geven van feedback op het werk van anderen ook een belangrijke taak is als dramaturg.

Meer informatie

Foto: http://www.uva.nl/profiel/r/o/k.e.rottger/k.e.rottger.html 

Foto achtergrond tegel: Ruca Souza – www.canva.com

Zelf aan de slag?

Neem contact op met ICTO FGw via icto-fgw@uva.nl

Jigsaw en peerfeedback bij Dramaturgie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *