Eva van Lier

Afdeling: Taal- en literatuurwetenschap – Opleiding: Linguistics
Cursus: Introduction to Linguistics
Juli – November 2018
Tool: Feedbackfruits, Mentimeter – Werkvorm: korte activerende opdrachten

Het vak Introduction to Linguistics is een propedeusevak, waarbij de niveauverschillen groot zijn en studenten in een relatief korte periode veel informatie tot zich nemen. Daarnaast speelt ook een praktisch probleem: de studentpopulatie groeit hard. Om hierop in te spelen, zijn verschillende gastdocenten uitgenodigd om de praktijk te koppelen en verschillende invalshoeken te laten zien. In aanvulling hierop is het vak interactiever ingericht m.b.v. activerende/blended werkvormen;

Resultaten

Het ‘breken’ van een hoorcollege is beter voor studenten en minder zwaar voor een docent. De studenten geven een goede respons op peerfeedback en leren van elkaar. De werkvormen eisen weinig voorbereiden maar hadden een groot effect.

Meer informatie

Foto: http://www.uva.nl/profiel/l/i/e.h.vanlier/e.h.vanlier.html

Foto achtergrond tegel: Jorn van Eck

Zelf aan de slag?

Neem contact op met ICTO FGw via icto-fgw@uva.nl

 

Peerfeedback en activerende werkvormen bij Introduction to Linguistics

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *