Margreet Dorleijn

Afdeling: Taal- en literatuurwetenschap – Opleiding: Linguistics
Cursus: Sociolinguistics
April – Juli 2018
Tool: Feedbackfruits – Werkvorm: Jigsaw, mindmapping

Het vak Sociolingistics richt zich op de invloed van de samenleving op taal en andersom. Het vak is in 2018 vernieuwd en Engelstalig gemaakt. Vanwege het groeiende studentenaantal ontstond de wens om te experimenteren met peerfeedback, zodat studenten elkaar kunnen helpen en controleren. Tijdens dit project is gebruik gemaakt van:

Resultaten

De studenten waren enthousiast over mindmapping en de Jig saw methode. Elkaars werk controleren met behulp van peerfeedback was een prima manier, maar de tool FeedbackFruits werkte niet altijd even goed omdat het voormalige Blackboard af en toe onder constructie was.

Meer informatie

Foto: https://www.researchgate.net/profile/Margreet_Dorleijn

Foto achtergrond tegel: Jorn van Eck

Zelf aan de slag?

Neem contact op met ICTO FGw via icto-fgw@uva.nl

 

Peerfeedback en activerende werkvormen bij Sociolinguistics

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *