José Plug en Jean Wagemans

Afdeling Neerlandistiek
Opleiding: MA Neerlandsitiek
Cursus: Argumentative Practices
Januari – Juni 2018
Tool: WordPress – Werkvorm: Student Generated Content

Het doel van de cursus ‘Argumentative Practices’ is om studenten uit te rusten met argumentatieve vaardigheden die nodig zijn om als academicus te werken. Om deze inzichten en vaardigheden te verwerven, ontwikkelden studenten een website die de analyse en evaluatie van argumenten in diverse situaties makkelijker maakt. Tijdens dit project is gebruik gemaakt van:

  • WordPress, een systeem waarmee een website gebouwd en onderhouden kan worden. Studenten ontwikkelden de content voor op de website en bedachten de structuur van de website.
Resultaten

Studenten moesten theoretische en praktische problemen aangaan in een traject naar een eindproduct. Ze waren gemotiveerd omdat ze werkten aan een project dat aantrekkelijk is voor potentiële werkgevers en authentiek is.  Het werken met de de mogelijkheden en beperkingen van WordPress gaf hen een realistisch beeld over het gebruik van WordPress in de praktijk.

Meer informatie

    

Foto’s: http://www.uva.nl/profiel/w/a/j.h.m.wagemans/j.h.m.wagemans.html en http://www.uva.nl/profiel/p/l/h.j.plug/h.j.plug.html

Foto achtergrond tegel: Helloquence – www.unsplash.com

Zelf aan de slag?

Neem contact op met ICTO FGw via icto-fgw@uva.nl

ICTO maakt een domeinnaam aan en zorgt voor de WordPress-installatie. Er is een handleiding in de maak voor het gebruik van WordPress wanneer het standaard template wordt gebruikt. Voor speciale wensen is ondersteuning van ICTO mogelijk.

 

Student Generated Content: Website Rhetoric-checking

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *